Ugrás a fő tartalomra

Csak az elején!

Hümm... Nem is tudom, hol kezdjem. De mégis! Segít a cím. Szóval ott.
Jó kis cirrus-fátyollal indult a nap, kissé visszafogva a délelőtti felmelegedést. Látványt azért így is okozott:
Körülírt 22 fokos haló
A teljes kör:

Aztán 11-12 órára végül elvékonyodott, majd szinte teljesen el is tűnt a magasszintű felhőzet. Jött helyette valami látványosabb. :-) Eleinte csak távoli dörgésekre, csapadéksávokra, illetve látványos gomolyokra futotta, majd egyre közelebb pattantak ki cellák. Egy habos:

14 órakor - ránézvén a szlovák radarra - érdemesnek láttam kitelepülni a város szélére. El is indultam a lehető legrövidebb úton, mert nem kis sebességgel közeledett, de legfőképp növekedett a cella (cellák?).

Mentem a "sínek közé játszani". :-)))
Ny felé

Végre odaértem. Ez idő alatt szépen megnőtt a kicsike:
Némi mammatus is akadt északkeleti oldalán. Ekkor már dörgicsélt belőle, és bár főképp felhővillámok voltak benne, egy-egy lecsapót is eleresztett.
Szépen lassan növesztett egy peremfelhőt is:
Akkora gazban gázoltunk (-unk, mert szólt Tomi, hogy társulna), hogy csak válltól fölfelé látszottunk ki. :-))) De amikor ilyen szépség van az orrom előtt, kit érdekel?

Érdekes felhőforma volt alakulóban:

Lassan összeáll:

Huba!
(Ferde, de már kifolyik a szemem a PS-től...)

Folyamatosan szórta a szebbnél-szebb lecsapókat, de a "látom-lövöm" módszer még a tükrös sebességével is kevésnek bizonyult, így inkább másfelé tekintgettem. Északnak lőttem ezt, a valóságot kicsit sem reálisan ábrázoló képet:
:-)

Aztán csak felkeltették érdeklődésemet a lecsapók. Egyre hosszabbak voltak (időben), több volt a gyors egymásutáni kisülés. Meg is lett az eredménye!
Pontközépre!
Pontnemközépre!
:-)))

Ez pedig a kissé elszomorító végeredmény:
Picit többet vártam... Nem magából a zivatarból, az bőven elment nyugatnak, hanem az azt követő csendes, konvektív jelleget már nem is mutató csapadéktól. 1,3 mm-t adott végül. A semminél azért több...
Mindegy. A lényeg - a látvány - megvolt. Nem is kicsit. :-) A héten talán lesz videó is Tomitól. Várom már azt is.
Most pedig megnyugszom, és koncentrálok a holnapra. :-)

szerk. 21:52:
Kora délutáni tájmlepsz [szép magyar szóval]:
Telefonnal [no nem hétszázhúszpés, meg nem androidos, meg nem okos, de legalább 320*240. :-))) Avagy vízzel főzök.].