Ugrás a fő tartalomra

Elba...

...ltáztam. De még hogy! Szééétvet az ideg. Délelőtt tételeket tanultam. Szép mélykék ég, kis humilisek.

Délután meg próbálkoztam egy picit makrózgatni, de egyrészt a szél nem engedte, másrészt a Nap volt marha vicces kedvében. Nem az, hogy fél óráig nem süt, én meg akkora hülye vagyok, hogy  pont akkor vagyok kinn, hanem 5 percenként elmegy-kijön, én meg mindig a sötét 5 perckor álltam volna neki lövöldözni. Háromszor eljátszotta(m), aztán elegem lett belőle. Egy értékelhető kép sem született harmincvalahány kattintásból. Monnyonle! Viszont volt egy párcseppes záporeső, amiből kb. 0,02 mm csapadék hullott. De legalább beszedette velem a kerten lógó ruhákat... Itt le is írtam a napot, gondoltam túl nagy a szél, nem fog összeállni semmi. Bementem, lefeküdtem a kanapéra, azt' hagy szóljon! Jóféle zenedélutánt rendeztem, bömbölt az ócó kici kínai minihifi. De legalább pihentem. Aham... Ez eltartott kábé háromnegyed hétig. Aztán gondoltam kinézek, hátha akad valami rovarféle. Ehelyett észak, északnyugatnak egy aranyos peremfelhő bontakozott kifele, mintha konzervdoboz volna. Szívem a torkomban, rohanok be a gépért. Mijaf... ...fene? Időm sem volt radart nézni, lévén kikapcsoltam a gépet - tőlem szokatlan módon, ugyanis hét napból hétszer reggeltől késő estig megy a gép. Ma kivételt tettem, gondoltam "nem kockulok" annyit. Mondjuk az igaz, nem kockultam, de legalább lemaradtam (lemaradtunk...) az év eddigi leglátványosabb viharáról. Tudniillik ez évre "összeállt a csapat", meteor-Tomi, egy osztálytársunk meg én végre tudunk(-tudnánk...) viharvadászkodni. Tomi a netet szolgáltatja, a "harmadik fél" a kocsit, míg én a fotómasinát. (Mekkora biznisz lenne, tévékettő rajongana, "tini-viharvadászok".) No szóval én volnék ugye a felelős a riasztásért... Aham... Ma inkább riadás volt, mint riasztás... Égés, lebőgés etécé. Fene gondolta, hogy lesz ma valami... Pedig a Rövidtávú fórumban pedzegették... Szóval így csak az impró maradt, egyedül. Őket sajnálom leginkább, kimaradtak a buliból. Mekkora zsuga lett volna elévágni valahol Őrhalom és Csitár között... Itt van egy 30 méter magas domb, ami kiemelkedik az Ipoly-völgyéből, tkp. 200 °-os látómezővel Ék-től Dny-ig. Neeem, helyette maradt a szaladgálás a ház körül... Ez van, sikerült elpuskáznom talán az év helyzetét. Elég a dumából, jöjjön két kép!
Kábé 150 méterre kellett csak menni otthonról, azé' legalább ebben szerencsém volt. A hölgy a baloldalon nem tudom mit gondolt, de nyugodtan telefonálgatott. Én valahogy inkább azon gondolkodtam volna, besza vagy behu? Végül is ezen is gondolkodtam, de mivel valakinek nyomnia kellett az expógombot is, ezért megbeszéltem magammal, hogy ezt most te csináld. Csináltam is, Három perc alatt lőttem vagy húsz képet, lett 4 panoráma egy egy négyzetméteres helyről. Mindegy, nem mutatom meg őket, ugyanez látszik, csak 10 pixellel odébb a peremfelhő. Aztán jött a szél, én meg rohantam haza, mert néhány esőcsepp is elszólta magát, a várostól É-ra lévő Fehér-hegy pedig - nevéhez híven - igencsak világos köntösbe öltözött. Lehet hogy jég is volt benne. (Ezzel szemben anyum elmondása szerint a hegytől kb. 500 méterre D-re lévő sulinál is csak pár csepp volt. Huba!) No igen, ott tartottam, hogy irány haza. Megálltam a Springa lábánál. Mutatom is:
No itt már tényleg sipirc haza, talán életem legjobb százát futottam géppel a nyakamban, pedig amúgy sem vagyok egy lassú figura. :-))) Végre hazaértem, de mivel már pár napja eltört a kulcsom, már kifelé is kaput kellett másznom, befelé szinte magasugróként mentem. :-))) Nem nézhettek hülyének a szomszédok, gyerek egyik kezében fényképezőgép, másikkal meg a kapu tetején támaszkodik. :-))) (Holnap megyek is kulcsot csináltatni.) A kertben összepakoltam minden mozdíthatót, a teraszon is középre húztam a szárítót, mert nagyon bevágott az eső, igaz csak ritkás cseppek, de majdnem ötszázas, izé, kétszázas cseppmérettel. Aztán végül elment keletnek, zúgott arrafelé rendesen. Vagy marha nagy eső, vagy marha nagy szél, de a radar alapján inkább utóbbi. Az eső inkább Szécsényt kapta el (- má' megint...). Tényleg csak pár csepp hullott itt, épp' annyi, amennyivel alulról megközelítettük a 0,1 mm-t, tehát a délutáni párcseppessel ennyi lett a mai csapadék is. De legalább volt jó kis döngető szél, azé' az felnyomta az adrenalint. Aztán persze lehűtött a gondolat, "Őrhalom, Csitár...". E'van! Legközelebb figyelek...
(06.21.)