Rontás? Sebaj, majd a Gyurcsok...! :-)
Semmi. Hátőizé... Szóval most, hogy már túl vagyok a harmadik horgászati alkalmon és megint egyetlen darab bugyli csukát (37 cm) sikerült fognom, kezdem azt érezni, nem bennem van a hiba... ...pedig de. Csak (még?) nem tudom, mi az! Rossz időpont, rossz csali, rossz technika, esetleg ezek ismétlés nélküli variációja...? Tudja a fene, de megoldásán vagyok! Azaz leszek, mert holnap, szerda reggel - suli előtt :-) - megpróbálom megint. Hátha...! Bezzeg a ponty megy, többen is fogtak-fognak, halőr is mondta... A csuka viszont sehol. Nem értem... Mindegy. Azért jó volt, bár kicsit fárasztó. Kemény lesz ezt nyáron eljátszani, mondjuk heti 3-4 alkalommal számolva az havi bő 300 kilométer biciklizés és akkor még csak az oda-vissza utat számoltam, nem álltam a tó partján órák hosszat... E'van...
Akad néhány kép is, nem csak a sírás-rívás...! Szép volt a napkelte, amolyan igazi "Őrhalmos". Nem túl hűvös, de némileg párás, meg őzes, rókás, harmatos. :-) Előbbiekről sajnos értékelhető kép nem készült, a statikus téma valahogy jobban fekszik. :-)
Zajos, igen... Hát persze, hisz' a béka feneke alól húztam fel a sötét részeket. De nem érdekel már! A kép velejárója, ha meg nem, akkor rosszul csináltam valamit...
Egy másik nézőpontból:
Volt harmadik is, de az nagyon gyengus lett... (Mondjuk ezek sem nyernének díjat...)
A másik irány:
Fényes a sínszál, de nem az agyonhasználtságtól. 3 pár vonat, plusz egy-egy szerelvénymenet. Nóóómális...? Nem nagyon... Pedig ha csak egy picit is akarnának...! Menetidőt csökkenteni (relatíve...) nagy sebességű (>80 km/h) vonalon csak komoly beruházással (felújítással vagy teljes átépítéssel) lehet. Ellenben az ehhez hasonló, rossz pályaállapotú, alacsony sebességű (jellemzően 40 km/h) vonalakon már kis "javítások" is sok percet hozhatnak! Pl. 80-as tempóval 80 km-t egy óra alatt tehetünk meg. 120-as tempóval ugyanez 40 perc. No de nézzük csak a 40-es mellékvonalat! 40 kilométer egy óra, dupla sebességgel fél óra! Azt ugye nem kell mondani, hogy 40-ről 80-ra pöppet olcsóbb mulatság, mint a másik... És ha ez meg van, megy az utas a fővonalra, meg beindul a teherszállítás is. Folyamatos "költségcsökkentésből" nem lehet nullszaldót/nyereséget kovácsolni, előbb be kellene fektetni... De ez egy jó ideig nem fog megvalósulni. Hülye párhuzam lesz, de amúgy ez megy nagyban is: az EU bőszen szorítgat, aminek az lesz a vége, hogy egyre több állam egyre több kölcsönt vesz fel, de persze nem tudja fizetni... ...így készül a válság! Az inflálódás kockázata ellenére 'némi' pénzt kellene pumpálni a gazdaságokba (akár nyomtatással!), mert a szíj egyre szorosabbá tételével, vagyis védekezéssel nem nagyon lehet csatát nyerni. A tét pedig nem kisebb, mint az Európai Unió... (...amit persze sokan elleneznek, ellenben ha működne, nem volna rossz. Csak nem működik, így lehet szidni. Én valahol a kettő közötti állásponton vagyok.)
No de nagyon elkanyarodtam, visszaa jövőbe Őrhalomba!
Ez a kép a megállóból készült észak-északkelet felé. Az előtérben a holtág, ami amúgy 30-40 méter széles, csak persze a teleobjektívet ez nem érdekli. :-D
No de nagyon elkanyarodtam, vissza
Ez a kép a megállóból készült észak-északkelet felé. Az előtérben a holtág, ami amúgy 30-40 méter széles, csak persze a teleobjektívet ez nem érdekli. :-D
Valahogy muszáj megközelíteni a vízpartot, ha horgászni megy az emberfia, így a legkevésbé nyakig érő, csurom vizes füves-sásas-nádas részen mentem le a vízhez. :-)
Volt persze ott mindenféle szépség, kissé el is merültem a fotózgatásban.
Aztán persze "eszembe jutott", hogy dobálni is kellene, így búcsúzóul lőttem egyet keletnek, már a horgászhelyről:
Mondjuk hiába, mert itt nem fogtam semmit. Pedig ott voltak. Húztam az orruk előtt mindent, rá sem bagóztak. az "orruk előtt"-et jelen esetben szó szerint is lehet értelmezni, ugyanis 5-6 alkalommal is az történt, hogy a fenéken vezetett gumihal szabályosan elriasztotta a csukeszokat. A felszínen pedig csak négyzetméternyi iszapgáz-buborékok mutatkoztak. Próbáltam neon-zölddel, sárgás-pirosassal, kékkel, szürkével, csuka-imitációval, villantóval és fahallal, egyik sem kellett nekik. Így inkább átmentem a Tökösre, ami innen csak pár száz méter és tulajdonképpen ugyanez a holtág, de csak egy keskeny csatorna-szerű rész köti össze őket. Igazából teljesen különböző a két tó jellege, míg sötétebb és mély vizű, a fenéken sok törmelékkel, addig utóbbi - nevéhez méltóan - töklevéllel borított (már most is!), náddal-sással szegélyezett relatíve sekély (max 2 méter) és iszapos aljzatú tavacska. Itt tervezek nyáron nádi keszegezést-pontyozást. :-) S itt fogtam a mai csukát is, egy apró támolygókanállal. Elég zavaros a víz, kb. 50-60 centiméterig lehet lelátni benne, de így is meglepődtem, hogy a teljesen fémszínű (ezüst-silver) kanál kellett neki a verőfényes napsütésben. Igaz, fenéken kapott, ott nincs sok fény. No majd holnap reggel inkább ott is kezdem a napot, hátha több is akad. (Ma olyan 8 körül mentem át, ekkor 7-en is ültek a kis víz partján, nem nagyon szaladgálhattam. Holnap hétköznap, talán nem lesznek annyian.)